• RUB:
    4.75
  • USD:
    441.44
  • EUR:
    473.09
Басты сайтқа өту
Парламент 16 Сәуір, 2018

Сараптаудың сапасын арттыру қажет

255 рет
көрсетілді

Кәсіпкерлікті мемлекеттік реттеудің тұжырымдамасында 2020 жылға дейінгі аралықтағы нормалауды жетілдірудің бір тәсіліне Реттеушілік әсердің сарабы (РӘС) және нормативтік актілерді ашық талқылаулар жат­қы­зылған. 

Кәсіпкерлік ко­дексі осы процесті жіті регла­мент­те­ген. Мәселен, 82 бапта, егер мем­­лекеттік органдар кәсіпкерлік су­бъ­ектілеріне қа­ты­сты жаңа рет­те­гіш құралын ен­г­ізгісі келсе, алдын ала РӘС про­­цедурасы жасалу керектігі анық айтылған. Алайда өкілетті ор­­гандар РӘС жүргізуді қазір жіберді.

Парламент Мәжілісіне қа­рау­ға 2017 жылы 40 заң жоба­сы түскен болса, тек соның 9-ында ғана Ұлттық экономика ми­нистрлігі жасаған РӘС-тің нә­тижелерін ұсына алды. Ал сол кез­де көптеген заң жобаларында биз­несті реттеуге бағытталған түр­лі жаңа реттегіштер пайда болды. Мысалы, «Газ жә­не газбен жабдықтау туралы» заңға өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы заң жобасы (21 бап) өкілетті органның Қазақ­с­­тан аймақтары және рес­пуб­ли­­кадан тыс жерлерге мұ­най мен табиғи газды жет­кі­зуге жа­ңа монитори­нг жасау та­лап­тарымен толық­ты­рыл­ған. Бұ­рын мониторинг жасау тек рес­публика аумағындағы са­ту ба­ғасына ғана жасалатын. Ен­ді сұйытылған мұнай газын өнді­рушілерге, электронды сау­да алаңының иелеріне, өкілетті органға әрбір тәулік сайын өнді­ріс көлемі, сату және босату тура­лы мәліметтер жүктелетін бо­лып­ты. Осының бәрі тиісті РӘС жасалмай ұсынылып отыр. Ал 158 бап бойынша бөтен тауарлық белгіні қолданғаны, қыз­­мет көрсету белгісі, тауар­дың өндірілген орнының атауы немесе фирмалық атауы бол­ма­ғанда салынатын айыппұл мөл­шері шамамен 20-25 пайызға тө­мен­детілген. Бұлар тауардың сапасы мен қауіпсіздігін тө­мен­детуге жол беріп қана қой­май адал жұмыс істейтін кә­сіп­­керлердің бәсекелестікке қа­білеттігіне нұқсан келтіреді.

РӘС-ке байланысты мәсе­ле­лер мұнымен де шек­тел­мей­ді. Сараптар реттегіш құрал енгізілмей тұрғанда ғана емес, соңынан да жасалуы керек еді. Тек соның нәтижесінде ғана ти­ім­ділігі дәлелденіп тұрса рет­­­тегіш құралдар алынып тас­та­­луы немесе өзгертілуі керек. Ал бұл жұмыс және Еура­зия­лық экономикалық одақтың нор­ма­тивті құқықтық актілер әсе­рі­нің сарабын өкілетті мемле­кет­тер әлі күнге қарастырған емес.

Сондай-ақ барлық мем­ле­кеттік басқару деңгейінде РӘС-ті өзгерту жоспарларына ашық қол жеткізе алмайсың, олар­ды әзірлеу мен атқаруды бақы­лай­тын мониторинг жүйесі де құ­рылмаған. Сондықтан бұл жұ­мысты қанағаттанарлық деп айту қиын. Ал осындай са­рап­тың жасалмауы кәсіп­кер­лікті рет­теу саласында қа­был­да­на­тын заң актілері мен мем­ле­кеттік басқару орган­да­рының шешімдерінің өте сапасыз болу тәуекеліне ұрындырады.

Осы мәселелерді біз Үкімет бас­шысына білдіре отырып, Рет­теушілік әсердің сарабы бойын­ша қолданыстағы заңнамаға сәй­кес қабылданатын барлық ша­ралар туралы ақпарат беруін өтін­дік.

Екатерина НИКИТАНСКАЯ,

Мәжіліс депутаты